بهترین روش شستشوی شال و روسری

بهترین روسری شستن انواع شال و روسری

دنبال بهترین روش شستشوی شال و روسری می گردید؟ شال و روسری یکی از اولین عناصر استایل بانوان ایرانی است که در نگاه اول دیده می شود و خیلی مهم است که همیشه مثل روز اول نو و تمیز به نظر برسد. خرید شال یا خرید روسری جدید می تواند دست تان را در خلق استایل های بیشتر باز کند اما مراقبت از شال و روسری هم اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید با شستن شال و روسری تان به آن آسیبی نرسد خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

 

 

 

برچسب مراقبت شال یا روسری (بسیار مهم)

اولین نکته در مورد شستن شال و روسری این است که به علائم روی برچسب شستشو یا اتیکت شال/روسری دقت کنید. روی این برچسب نکاتی که باید در زمان شستشو و بعد از آن رعایت کنید درج شده است.

معنی علامت های تگ لباس را یاد بگیرید
معنی علامت های تگ لباس را یاد بگیرید

برای مثال اینکه مناسب ترین دما برای شستن شال و روسری چقدر است در این تگ ذکر شده است. اینکه حق دارید شال و روسری را در ماشین لباس شویی بشورید یا خیر و … پس اگر شال و روسری تان دارد حتما به علائم روی آن دقت کنید.

سیستم برچسب مراقبت بین المللی
اتیکت مارک یا برچسب مراقبت به اکثر شال و روسری های برند متصل است.

اما اگر در زمان شستن شال و روسری تان برچسب مراقبت نداشت نگران نباشید. در ادامه به شما می گوییم که بهترین روش شستشوی برای هر نوع شال و روسری کدام است.

اگر با علائم برچسب مراقبت آشنایی ندارید نگاهی به مقاله راهنمای خواندن تگ مراقبت شال و روسری کاشانه بزنید. در این مقاله با معنی تک تک علامت های روی برچسب آشنا می شوید.

 

 

بهترین روش شستن شال و روسری

اگر شال و روسری تان برچسب ندارد حتی به شستن شال و روسری با ماشین لباس شویی فکر هم نکنید. چون وقتی هر برنامه شستشوی ماشین را انتخاب کنید دیگر تا پایان آن هیچ کاری از دست تان بر نمی آید. پیچ و تاب خوردن برخی انواع روسری در بین سایر لباس ها باعث از رنگ و رو رفتن آنها می شود. از طرفی انتخاب درجه دمای نامناسب می تواند موجب از رنگ و رو رفتن شال و روسری زیبای تان بشود.

بهترین روش شستن شال و روسری
بهترین روش شستن شال و روسری

پس اگر می خواهید شال و روسری تان همیشه مثل روز اول نو و چشم نواز باشد فقط آن را با دست بشویید. مگر اینکه در برچسب مراقبت آن علامت مجاز بودن به شستشو با ماشین لباس شویی را مشاهده کنید.

 

نحو شستن شال و روسری با دست

ظرفی را پر از آب سرد یا ورم کنید و در آن کمی مایع شوینده ملایم یا شامپو بچه بریزید. حالا شال یا روسری تان را در آب فرو ببرید و با دست به آرامی بشورید. یادتان باشد موقع شستشو آن را چنگ نزنید. برای آبکشی دوباره ظرف را از آب پر کنید و شال یا روسری را به آرامی در آب تکان دهید تا مواد شوینده یا شامپو روی بافت پارچه باقی نماند.

شستشوی شال روسری با دست
شستشوی شال روسری با دست بهترین روش برای انجام این کار است.

در زمان شستن شال و روسری را در ظرف مواد شوینده رها نکنید و سریع آن را آبکشی کنید. اگر روی شال یا روسری تان لکه مواد آرایشی وجود دارد ابتدا مقداری مواد شوینده یا شامپو بچه را مستقیما روی لکه بریزید. دست تان را روی لکه بکشید تا اثر لکه پاک شود. سپس فرایند شستن شال یا روسری را شروع کنید.

شال و روسری های مشکی تان را با مشکین تاژ و جداگانه بشورید. برای شستن شال و روسری های رنگی هم اگر احتمال می دهید یکی از آنها ممکن است رنگ بدهد آن را جداگانه بشورید.

پیشنهاد می کنیم شال و روسری هایی که رنگرزی طبیعی شده اند را بار اول حتما تنها بشورید. برای نمونه های الیاف طبیعی در بار اول شستشو کمی رنگ پس می دهند. رعایت همین نکات ساده موجب افزایش طول عمر شال و روسری تان می شود.

 

دمای مناسب آب برای شستشو

یکی از مهمترین عامل های حفظ کیفیت روسری حرارت آبی هست که با آن روسری را می شورید. اگر دمای آب خیلی بالا باشد عمر روسری تان کم می شود. پیشنهاد ما شستن با آب سرد است. در نبود آب سرد هم نهایتا به سراغ آب ولرم بروید. حواس تان باشد برای شستن روسری را بین دو دست ماساژ بدهید و بلافاصله آبکشی کنید.

 

خشک کردن صحیح شال و روسری

پس از شستن شال روسری بهترین روش خشک کردن این است که اول آن را بین دو عدد حوله خشک قرار دهید تا آب اضافه اش گرفته شود. بعد روی یک سطح صاف پهن اش کنید. یادتان باشد اصلا نباید برای آب گرفتن شال یا روسری آن را بچلانید. چون با این کار الیاف روسری به مرور کش می آید و فرم خودش را از دست می دهد.

خشک کردن صحیح شال و روسری در سایه
خشک کردن صحیح شال و روسری در سایه

شال یا روسری در معرض آفتاب به مرور رنگ خودشان را از دست می دهند. پس همیشه حواس تان باشد دور از نور مستقیم آفتاب خشک و نگه داری شوند.

 

کارهایی که در شستن شال و روسری نباید انجام دهید!

  • هیچ وقت در زمان شستن شال و روسری از آب داغ استفاده نکنید.
  • حتی اگر امکان شستشو با ماشین در اتیکت ذکر شده شال و روسری تان را همراه لباس‌های دیگر در لباسشویی نیاندازید.
  • برای خشک کردن شال و روسری آن را در فضای آزاد قرار دهید و از خشک‌کن لباسشویی استفاده نکنید.
  • حواستان باشد شال و روسری تان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • شال و روسری تان را با کمترین دما اتو بزنید. اگر هم قصد اتو زدن شال پلیسه دارید حتما راهنمای اتو کردن شال پلیسه را ببینید.
  • اگر لکه‌ای روی شال و روسری‌ تان وجود دارد برای رفع آن می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید.
  • شال و روسری های پشمی و بافت زمستانی‌ تان را فقط با آب سرد و با دست بشویید.

با رعایت همین نکات ساده می توانید شال یا روسری تان را تا چند شال مثل روز اول نگه داری کنید.

 

نکات تکمیلی شستن انواع شال و روسری

البته این بهترین روش کلی برای شستن شال و روسری ها بود. برخی انواع شال و روسری نکات دیگری هم دارند که باید آنها را رعایت کنید. گاهی یک کار اشتباه مثلا موجب از بین رفتن بخشی از پلیسه های شال پلیسه باارزش تان می شود!

پس توصیه می کنیم اگر قصد شستن هر کدام از شال و روسری های زیر را دارید به مطلب ویژه آن نگاهی بیاندازید.

 

رفع الکتریسیته ساکن در هنگام شستن

اگر هم از آن دست آدم هایی هستید که الکتریسیته شال و روسری آزارتان می دهد؛ در زمان شستشو مقدار کمی بکینگ پودر در محلول آب و مایع شوینده بریزید. به این ترتیب الکتریسیته ساکن شال و روسری از بین می رود. استفاده از نرم کننده های موجود در بازار هم در رفع مشکل الکتریسیته شال و روسری موثر است. اگر می خواهید ترفندهای بیشتری در این زمینه یاد بگیرید مطلب از بین بردن الکتریسیته شال و روسری را بخوانید. البته دقت کنید استفاده از نرم کننده ها در هنگام شستشو موجب کاهش آهار پارچه می شود. در نتیجه اگر شال و روسری ای دارید که بیش از حد خشک است و ایستایی مناسبی روی سرتان ندارد با نرم کننده آهار آن را کم کنید. برای خواندن نکات تکمیلی به مطلب از بین بردن آهار روسری بروید.

 

به راحتی و با رعایت همین نکات نگهداری شال و روسری می توانید شال و روسری های زیبای تان را همیشه مثل روز اول نگه داری کنید. خلاق باشید! می توانید شال و روسری های کهنه تان را هم دوباره استفاده کنید. البته اگر به دلیل پرز دار شدن شال یا روسری را کنار گذاشته اید ابتدا با ترفندهای از بین بردن پرز شال و روسری تلاش کنید دوباره آن را به کمد شال و روسری تان باز گردانید. اما اگر به هر دلیل دیگر نخواستید از آنها استفاده کنید پیشنهاد می کنیم حتما سری به با روسری کهنه چه کنیم؟ بزنید.

 

لینک کوتاه: https://bit.ly/3E1pbdN

دیدگاه کاربران
13 دیدگاه
  • ناشناس 11 خرداد 1401 / 09:41

    سلام ممنون خیلی عالیه که برای هر جنسی جداگانه راهنمای شستشو گذاشتین دمتون گرم

  • حمزه ای 3 خرداد 1401 / 00:09

    بهترین کار اینه مرتب روسری کرپ تون رو بشورین خیال تون راحت هیچیش نمیشه

  • حانیه 3 خرداد 1401 / 00:08

    سلام من جوش شیرین رو زدم ولی بازم یکم رد لکه هستش. چکار کنم؟

  • شاهمیری 3 خرداد 1401 / 00:05

    سلام من یه روسری اسلپ ازتون خریدم اینو مثل روسری های نخی بشورم درسته؟

  • عاطفه سادات سلطانی 5 بهمن 1400 / 02:18

    ممنونم بابت زحمتی که برا آموزشا میکشبن

  • فروشگاه کاشانه 3 مهر 1400 / 16:46

    نه گلم نگران نباش همین نکاتی که در مطلب ذکر کردیم رو فقط رعایت کن

  • عاطفه 1 مهر 1400 / 16:11

    روسری شاین رو هم همینجوری بشورم نگرانم خراب بشه خیلی دوستش دارم

  • فروشگاه کاشانه 18 شهریور 1400 / 23:01

    المیرا جان اگه شال های پلیسه پولک دار کاشانه رو خریدین خیالتون راحت هیچیش نمیشه عزیزم

  • المیرا 18 شهریور 1400 / 20:09

    شال من پولک داره میترسم بشورمش پولکاش کنده بشه

  • زهره جونی 14 شهریور 1400 / 18:13

    من امروز روسری پلیسه هام رو با اب ولرم آب کشیدم خیلی میترسیدم پلیسه هاش از بین برن ولی هیچیش نشد مثل روز اوله

  • فروشگاه کاشانه 10 شهریور 1400 / 21:04

    خواهش می کنم عزیز انجام وظیفه می کنیم چقدر هم حس خوبی داره که خبر رضایت مشتریها از خریدشون رو میشنویم ممنون

  • مونا غلامی 10 شهریور 1400 / 19:54

    من شال پلیسه ازتون خریدم یه ساله هیچیش نشده واقعا ممنون همیشم جدا و با دست می شورم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر