نحوه شستن شال بافت

شستشوی شال بافت زمستانی

شستن شال بافت و پشمی نیاز به دقت و حوصله بیشتری دارد. چون این مدل شال با شستشوی اشتباه گلوله شده و از رنگ و رو می رود. البته در راهنمای شستن شال و روسری کاشانه مهم ترین نکات شستشو شال و روسری را ذکر کردیم اما اگر می خواهید شال زمستانی های بافت و پشمی تان همیشه مثل روز اول شیک و نو بمانند خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

شستشو با ماشین لباس شویی ممنوع!

شال های بافت و پشمی به دقت زیادی در زمان شستشو نیاز دارند. انتخاب یک برنامه اشتباه برای شستن با ماشین لباس شویی می تواند آنها را گلوله کرده و از ظاهر بیاندازد. اگر دمای آب یا مدت زمان برنامه شستشوی ماشین لباس شویی برای شال و روسری بافت مناسب نباشد تا پایان کار ماشین لباس شویی هیچ کاری از دست تان بر نمی آید. پس برای شال بافت شستن با ماشین لباس شویی را فراموش کنید. مگر اینکه این کار در اتیکت مراقبت شال مجاز شمرده شده باشد.

 

شال بافت
شال بافت

شستشو با آب داغ ممنوع!

شستن شال بافت یا شال پشمی با آب داغ آنها را از بین می برد. دمای بالای آب موجب شل شدن بافت شال می شود و آن را از فرم اول خارج می کند. پس شال بافت تان را تنها با آب سرد بشورید.

شستشو با آب داغ ممنوع
شستشو با آب داغ ممنوع

ظرفی را پر از آب سرد کنید و در آن کمی مایع شوینده ملایم یا شامپو بچه بریزید. حالا شال یا روسری بافت تان را در آب فرو ببرید. چند دقیقه صبر کنید تا محلول آب و مایع کاملا به شال نفوذ کند. و سپس آن را با دست و به آرامی بشورید. یادتان باشد موقع شستشو آن را چنگ نزنید. برای آبکشی دوباره ظرف را از آب پر کنید و شال بافتنی را به آرامی در آب تکان دهید تا مواد شوینده یا شامپو روی بافت آن باقی نماند.

حواس تان باشد اگر ناخن های بلندی دارید از دستکش استفاده کنید تا شال موهر یا بافت نخ کش نشود. پس شستشوی کامل با ملایمت آن را فشار دهید تا آب از بافت شال خارج شود.

 

آویزان کردن شال بافت یا پشمی ممنوع!

اگر به منظور خشک کردن شال بافت را از بند آویزان کنید کشیده شده و از فرم اولیه خارج می شود. بهترین روش این است که شال بافت یا پشمی تان را با استفاده از حوله آبگیری و خشک نمایید. برای انجام این کار یک حوله تمیز را روی سطح صاف پهن کنید. سپس شال بافت را روی آن قرار دهید و حوله را طوری لوله کنید که شال را در بر بگیرد. با اندک فشار روی حوله لوله شده آب باقی مانده در شال بافت را خارج کنید تا جذب حوله شود.

 

خشک کردن با نور خورشید یا اتو ممنوع!

بعد از انجام این مرحله باز شال بافت را برای خشک شدن کامل روی یک سطح صاف و در معرض هوای آزاد پهن کنید. صبور باشید. طبیعی است که خشک شدن شال پشمی یا بافت به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. هرگز برای تسریع روند خشک کردن شال بافت تان از حرارت اتو یا نور مستقیم خورشید استفاده نکنید.

 

با رعایت همین نکات ساده می توانید شال بافت را بارها و بارها بشورید و استفاده کنید. با این وجود اگر فکر می کنید ممکن است شال بافت را خراب کنید توصیه می کنیم آن را به یک خشک شویی بسپارید. به این ترتیب خیال تان راحت است که هر چند با پرداخت اندکی هزینه ولی شال بافت تان همیشه مثل روز اول می ماند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر