شستن روسری ساتن

نحو شستن روسری ساتن

روسری ساتن معمولا از ابریشم و یا الیاف مصنوعی تهیه می شود. به همین دلیل پارچه لوکس و با ارزشی محسوب می شود. روسری ساتن ظاهری براق و زیبا دارد و بسیار نرم و لطیف است. از این روی باید در هنگام شستن روسری ساتن و نگهداری آن اصولی را رعایت کنید تا به آن آسیبی نرسد.

روسری ساتن بسیار مقاوم و بادوام است اما سریع چروک می شود و با کوچک ترین قطره آبی لکه می شود. همچنین لبه های بریده شده و دوخته نشده پارچه ساتن به آسانی ریش ریش می شوند.

روسری ساتن تک رنگ ساده | فروشگاه تخصصی شال و روسری کاشانه
روسری ساتن تک رنگ ساده | فروشگاه تخصصی شال و روسری کاشانه

از روسری ساتن بیشتر در استایل های مناسب مهمانی و مجالس استفاده می شود و این مساله اهمیت مراقبت از این روسری ها را دوچندان می کند.

 

پاک کردن لکه از روسری ساتن

هنگام شستن روسری ساتن ابتدا خیلی سریع یک حوله تمیز روی لکه فشار دهید تا لکه جذب حوله شود. اگر نیاز هست مواد به جای مانده روی لکه را با یک دستمال تمیز کنید. سپس از یک اسپری لکه بر مناسب استفاده کنید و در نهایت روسری ساتن را با آب سرد یا نهایتا ولرم بشویید.
یادتان باشد اگر برای شستن روسری ساتن ابریشم می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید آن را روی دور آرام و مخصوص لباس های ظریف قرار دهید.

 

نگهداری روسری ساتن
نگهداری روسری ساتن

 

شستن روسری ساتن با ماشین لباس شویی

برای شستن روسری ساتن با ماشین لباسشویی ، ماشین لباس شویی را روی چرخه آهسته تنظیم کنید. از مایع شویند ملایم استفاده کنید اما به مقدار کم زیرا کف زیاد بر خلاف باوری که همه دارند نه تنها لباس را تمیز نمیکند بلکه مانع خروج آلودگی ها از لباس می شود. دمای آب را هم اگر روسری خیلی کثیف نیست روی آب سرد تنظیم کنید و یا در نهایت از آب ولرم استفاده نمایید.

برای شستن روسری ساتن از مواد شوینده ای که دارای کمترین میزان آنزیم هستند استفاده کنید. همچنین بهتر است از مایع های نرم کننده لباس بهره بگیرید تا خشنی تاید ها لطافت پارچه ساتن را از بین نبرد.

نکته: بهتر است قبل از شستن روسری ساتن مدت زمانی در آب و مایع شوینده خیسانده شود تا مایع خوب به خورد پارچه برود؛ این کار باعث می شود تا هنگام شسته شدن توسط شما، نیاز چندانی به چنگ زدن نداشته باشند.

 

شستن روسری ساتن با دست

قبلا هم در راهنمای شستن شال و روسری کاشانه عرض کردیم که بهترین روش برای شستشو هر شال یا روسری ای شستن با دست می باشد. برای شستن روسری ساتن به روش دستی هم می توانید تشتی آب سرد و مقداری مایع شوینده محلول در آن آماده کنید. پس از اینکه روسری در حدود ۲۰ دقیقه در آن خیس خورد آن را به آرامی آبکشی کنید.
یادتان باشد در هنگام شستن روسری ساتن آن را فشار ندهید بلکه دستتان را به آرامی روی قسمت های چرک بکشید تا تمیز شوند.
همچنین دقت کنید که کفی روی روسری باقی نماند زیرا بر روی آن لکه ایجاد خواهد کرد.

 

روسری ساتن ساده
روسری ساتن ساده

 

خشک کردن روسری ساتن

هرگز پس از شستن روسری ساتن را در معرض نور مستقیم آفتاب خشک نکنید زیرا تابش نور خورشید به مرور باعث از رنگ و رو رفتن آن می شود و ظاهری کهنه به روسری تان می دهد. تابش مستقیم آفتاب حتی می تواند به الیاف ساتن نیز آسیب بزند. بهترین روش این است که روسری ساتن را در معرض هوای آزاد اما در سایه خشک کنید.

توصیه می کنیم برای خشک کردن روسری ساتن از خشک کن استفاده نکنید. چون به احتمال زیاد حرارت روسری را خراب می کند و موجب جمع شدن و کوتاه شدن روسری تان خواهد شد!
به هیچ عنوان روسری ساتن را بعد از شستشو نچلانید و فشار ندهید چون تار و پود آن به شدت آسیب خواهند دید.

نکته: برای آبگیری سریع روسری ساتن میتوانید آن را در یک حوله تمیز بگذارید تا آب آن گرفته شود.

 

نحو اتو کردن روسری ساتن

برای اتو کشیدن روسری ساتن حتما از پشت آن را اتو کنید. همچنین توصیه اکید داریم که برای احتیاط از یک پارچه تمیز بر روی روسری استفاده کنید. حواس تان باشد درجه حرارت اتو روی کمترین حالت ممکن باشد.

 

در فروشگاه کاشانه تنوعی از روسری ساتن ابریشم با قیمت مناسب در دسترس شما قرار دارد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید روسری ساتن دارید سری به بخش روسری ساتن ابریشم بزنید.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • فاطمه ظهیری 8 بهمن 1400 / 12:01

    بله گلم موجوده. توی فروشگاه “شاین” رو جستجو کنید براتون میاره. اگرم با خرید تو سایت مشکل دارین می تونید تو واتساپ یا اینستاگرام از طریق کارت به کارت خرید کنید

  • ناشناس 5 بهمن 1400 / 01:11

    روسری های تو عکس رو دارین؟ چجوری میتونم سفارش بدم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر