طرز شستن روسری ابریشم

نحو شستن روسری ابریشمی

روسری ابریشمی بسیار زیبا و با ارزش است و معمولا در زمره گران قیمت ترین روسری ها قرار می گیرد. از طرفی روسری ابریشمی بسیار با دوام و مقاوم است و می تواند سال های سال مثل روز اول بماند. البته این به شرطی امکان پذیر است که از آن به درستی مراقبت و نگهداری کنید.

 

شستشوی روسری ابریشم با دست

روسری ابریشمی با ارزش تر از آن است که بخواهید آن را با ماشین لباس شویی بشورید. همان طور که در راهنمای شستن شال و روسری کاشانه نیز گفته شد بهترین روش برای شستن روسری ابریشمی شستشوی دستی آن می باشد.
برای شستشو تا جای ممکن از آب سرد استفاده کنید. حتی استفاده از آب ولرم می تواند در دراز مدت عمر روسری ابریشمی تان را کمتر کند. مایع شوینده ملایم را کاملا در آب پخش کنید.

شستن روسری ابریشمی با دست
شستن روسری ابریشمی با دست

پیشنهاد می کنیم برای شستن روسری ابریشم از شامپو بچه استفاده کند. فقط باید موقع آبکشی روسری دقت کنید تا ابریشم کاملا تمیز شود و مایع شوینده روی آن باقی نماند. موقع شستشو به هیچ عنوان روسری ابریشمی را در آب چنگ نزنید.

 

پاک کردن لکه از روسری ابریشمی

یکی از پرتکرارترین سوال های خانم ها نجو پاک کردن لکه ایجاد شده با مواد آرایشی روی روسری ابریشمی شان است! قبل از شستن روسری با دست، لکه روی روسری را تمیز کنید.

پاک کردن لکه روسری ابریشمی
پاک کردن لکه روسری ابریشمی

به این ترتیب که مقداری ماده شوینده ملایم را مستقیماً روی محل لکه بمالید. آن را با انگشتان خود روی پارچه بکشید. قبل از ادامه شستن کل روسری، اجازه دهید مواد شوینده حداقل 15 دقیقه کار کند.

 

خشک کردن روسری ابریشمی

برای از بین بردن رطوبت اضافی، روسری ابریشمی را بین دو حوله سفید جاذب قرار دهید. حوله ها را به آرامی بغلتانید تا رطوبت روسری تا حد ممکن از بین برود. حواس تان باشد روسری ابریشمی را چروک نکنید.

خشک کردن روسری ابریشمی
خشک کردن روسری ابریشمی

بعد از اینکه تا حد ممکن با حوله رطوبت را از بین بردید، روسری ابریشمی را با آویزان کردن روی یک چوب لباسی پلاستیکی خشک کنید. هرگز از آویز چوبی یا فلزی استفاده نکنید که باعث ایجاد لکه یا زنگ زدگی روی پارچه می شود.

هرگز روسری ابریشمی را حتی با حرارت کم در خشک کن اتوماتیک قرار ندهید. روسری‌ ابریشمی را در نزدیکی منبع گرما قرار ندهید و آن‌ها را در آفتاب آویزان نکنید زیرا کیفیت آن را کم می کند. با این حال، آنها را در اسرع وقت خشک کنید. خشک شدن سریع در مقابل یک پنکه برقی از تشکیل رد لکه آب جلوگیری می کند و به حفظ سطح براق کمک می کند.

 

اتو کردن روسری ابریشمی

اتو کردن روسری ابریشمی
اتو کردن روسری ابریشمی

هنگام اتو کردن ابریشم باید کمی مرطوب باشد. هرگز از اتوی داغ استفاده نکنید. سطح روی روسری را به سمت میز اتو قرار دهید. سپس یک پارچه سفید را روی روسری پهن کنید و سپس با حرارت کم اتو کنید.

 

نگهداری روسری ابریشمی

همیشه روسری ابریشمی را در جای خشک نگه دارید. قبل از قرار دادن روسری در کشو یا آویز روسری ها، مطمئن شوید که روسری کاملا تمیز است. حواس تان باشد برخی حشرات می توانند به الیاف ابریشم طبیعی آسیب بزنند.

 

درخشان کردن روسری ابریشمی

درخشان کردن روسری ابریشمی
درخشان کردن روسری ابریشمی

اگر روسری ابریشمی کدر شده و لطافت اش را از دست داده است، ممکن است لازم باشد درخشش را به روسری ابریشمی بازگردانید. 1/4 فنجان سرکه سفید مقطر در هر 1 گالن آب کمی ولرم پر کنید و خوب مخلوط کنید. روسری را در آب فرو ببرید و آن را تکان دهید تا کاملا خیس بخورد. روسری را از مخلوط آب و سرکه بردارید و چند بار با آب تمیز بشویید. در هنگام خشک کردن روسری نکاتی که در بالا ذکر شد را رعایت کنید. اگر روسری دوباره لطیف و درخشان نشد، این کار را تکرار کنید.

 

فروشگاه کاشانه تنوع بی نظیری از انواع روسری ابریشمی را برای شما فراهم کرده است. اگر قصد خرید روسری ابریشمی دارید حتما از فروشگاه دیدن فرمایید.

 

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • سرافراز 20 بهمن 1400 / 21:12

    عالی بود ممنون بابت اموزش ها و جنسای عالی تون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر