چگونه طلق روسری درست کنیم | الگوی طلق روسری

چگونه طلق روسری درست کنیم

آموزش ساخت طلق روسری

طلق روسری به شکل ذوزنقه بریده می شود و لبه های تیزش گرد شده است. این لبه ها را گرد می کنند تا پارچه روسری آسیب نبیند. یک مدل طلق نیم دایره هم تو بازار موجود است ولی رایج نیست. جنس طلق بسیار محکم ولی انعطاف پذیر است. اگر آن را بین دو لایه روسری بگذارید و روسری را زیر چانه تان محکم کنید قسمت بالای سرتان به صورت نیم دایره مرتب و شیک می ایستاد. با استفاده از طلق دیگر لازم نیست نگران صاف و مرتب بودن لبه روسری تان باشید حتی اگر لطیف ترین و نرم ترین روسری را هم سر کنید با طلق اصلا تکان نمیخورد.

چسب طلق روسری

این طلق ها را اکثر فروشگاه های ملزومات حجاب دارند. البته شما می توانید با به عکس رادیولوژی یا ورقه های شیرازه ای که لوازم و تحریری ها دارند آن را درست کنید. ما در این مطلب الگو و مراحل ساخت طلق روسری را به طور کامل به شما آموزش داده ایم. اما اگر طلق در دسترس ندارید و یا وقت کافی برای این کار ندارید. می توانید طلق روسری را از فروشگاه کاشانه سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. با ما همراه باشید…

می توانید این اکسسوری شال و روسری را فروشگاه کاشانه بخرید. اما اگر نمی خواهید طلق را آماده بخرید می توانید خودتان آن را در منزل بسازید. مراحل درست کردن طلق روسری را می توانید در این ویدیو مشاهده کنید.

برای این کار به وسایل زیر احتیاج دارید:

وسایل مورد نیاز برای درست کردن طلق روسری

یک طلق شفاف بی رنگ / قیچی / الگو / خط کش و خودکار

توجه کنید در اینجا ما از طلق دودی و لایه چسب مشکی استفاده می کنیم. در نتیجه طلق روسری که در نهایت بدست می آوریم برای روسری های تیره رنگ مناسب است. اگر نیاز به طلق روسری برای روسری های روشن دارید باید طلق بی رنگ و لایه چسب سفید استفاده کنید. ورقه های طلق A4 را می توانید از لوازم التحریری ها تهیه کنید.

اگر در منزل عکس رادیولوژی قدیمی دارید می توانید از آن هم استفاده کنید. اتفاقا ضخامت عکس های رادیولوژی برای این کار خیلی مناسب هم هست. فقط ابتدا باید مواد شیمیایی روی عکس را پاک کنید. می توانید ورقه عکس را داخل تشتی که از آب و محلول سفید کننده پر کرده اید قرار دهید. اینطوری کم کم ورقه کاملا شفاف می شود. یادتان باشد عکس های MRI پاک شدنی نیستند و به درد این کار نمی خورند.

الگوی طلق روسری

یک مدل الگوی برش طلق روسری را در زیر مشاهده می کنید. اندازه طلق روسری نتیجه 32 در 28 سانتی متر خواهد بود. البته طول الگو را می توانید بسته به فاصله گوش های تان سفارشی کنید.

الگوی برش طلق روسری کاشانه

باید یک ذوزنقه مطابق اندازه فوق برش بدهید.برای این کار ابتدا یک مستطیل ۳۲ در ۸ سانتی متر از ورقه طلقی که تهیه کردید برش دهید. یک سمت مستطیل را از هر طرف ۲ سانتی متر به طرف داخل علامت بزنید. سپس این علامت ها را به گوشه پایین وسط کنید. حالا یک ذوزنقه دارید که صلع بزرگتر آن ۳۲ سانتی متر و ضلع دیگرش ۲۸ سانتی متر می باشد. حالا قسمت های اضافه مستطیل را برش بدهید.

برش طلق روسری مطابق الگو

اگر از عکس رادیولوژی قدیمی به جای طلق های بازار استفاده می کنید؛ پیشنهاد می کنیم طوری الگوی تان را برش دهید که ضلع بزرگتر ذوزنقه روی لبه عکس رادیولوژی قرار بگیرد. چون این قسمت از عکس بیشترین تماس را با روسری شما دارد و اگر خوب آن را برش ندهید ممکن است صیقلی و نرم نباشد و روسری تان را نخ کش کند.

گرد کردن گوشه طلق روسری

حالا گوشه های تیز ذوزنقه را مطابق عکس بالا با قیچی گرد کنید. برای اینکه این الگو را سفارشی برای خودتان دربیارید می توانید سایز گوش تا گوش تان را اندازه بزنید و روی الگو اعمال کنید.

در زیر یک نمونه از طلق سفید کاشانه را مشاهده می کنید که از فروشگاه قابل سفارش می باشد.

 
طلق روسری کاشانه

اگر می خواهید یک طلق روکش دار داشته باشید می توانید لایی چسب با طول هم اندازه طلق و عرض دو برابر برش بدهید. برای الگوی فوق باید لایه چسب را ۳۲ در ۱۷ سانتی متر باشد. بعد طلق را در طرف براق که چسب دارد قرار بدهید.

جلوگیری از برق زدن طلق زیر روسری

آن را روی طلق تا کنید و با اتو کردن بچسبانید. سپس لبه های اضافی لایه چسب را ببرید.

تا کردن لایی چسب روی دو طرف طلق

برای احتیاط موقع اتو کردن یک پارچه دیگر روی کار بیاندازید. اتوی گرم باعث می شود چسب لایی به طلق بچسبد. حواس تان باشد طلق را با حرارت زیاد اتو آب نکنید.

اتو کردن لایی چسب روسری طلق

این لایه لایه چسب هم جلوی برق طلق را می گیرد و هم از سر خوردن روسری روی طلق جلوگیری می کند.

لایی چسب سفید و مشکی

نکته آخر اینکه یادتان باشد لایه چسب را با رنگ هماهنگ روسری تان انتخاب کنید.

برای خرید طلق روسری تنها به سراغ فروشگاه های معتبر ملزومات حجاب در شهر محل زندگی تان بروید. اگر هم قصد خرید اینترنتی طلق روسری دارید پیشنهاد ما خرید از یک فروشگاه تخصصی شال و روسری می باشد. ما در فروشگاه اینترنتی کاشانه تنوعی بی نظیر از انواع شال و روسری را برای شما فراهم کرده ایم. هیچ تصویری در فروشگاه کاشانه ژورنالی و فتوشاپ شده نیست و همه تصاویر در واحد تولید محتوای کاشانه تهیه می شوند. با این وجود اگر باز نیاز به تصویر و فیلمی نزدیک از روسری مورد نظرتان داشتید کافی است تا به پشتیبان فروشگاه در واتساپ یا اینستاگرام پیام بدهید.

خرید طلق روسری درجه یک از فروشگاه اینترنتی کاشانه

فروشگاه کاشانه یک فروشگاه تخصصی شال و روسری است که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است. ما در فروشگاه کاشانه تمرکزمان را فقط روی شال و روسری و اکسسوری های آنها گذاشته ایم. به این ترتیب شما می توانید تنوعی بی نظیر از هر جنس و رنگ شال، روسری، گیره و سوزن روسری، طلق و سایر فیکس کننده ها که بخواهید در فروشگاه کاشانه بیابید. ادعا می کنیم قیمت های فروشگاه کاشانه پایین ترین قیمت های بازار شال و روسری است. همچنین کلیه فروش ها به صورت روزانه با پست پیشتاز برای مشتریان عزیز در سراسر ایران ارسال می شود. فروشگاه کاشانه در شهر کاشان قرار دارد یعنی تقریبا در وسط نقشه ایران. در نتیجه از هر جای ایران که باشید 2 تا 4 روز کاری طول می کشد تا بسته تان به دست تان برسد.

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • نازنین 18 فروردین 1402 / 02:59

    عالی بود
    من با این ویدیو تونستم واسه خودم طلق درست کنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر