نحو شستن شال و روسری کرپ حریر

شستن شال و روسری کرپ حریر

شستن شال کرپ یا یک روسری کرپ حریر باید به نحوی انجام شود که شال و روسری تان از رنگ و رو نرود. همان طور که در راهنمای شستن شال و روسری کاشانه نیز گفته شد بهترین روش برای شستن شال کرپ شستشوی دستی آن می باشد. برای دانستن نحو انجام دستی شستشوی شال و روسری کرپ حریر با ما همراه باشید.

بهترین روش برای شستن شال و روسری کرپ

شال و روسری کرپ قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارند ولی باید توجه داشت که دمایی که برای شستشو در نظر گرفته می‌شود کم یا ملایم باشد و از سرعت پایین هم در برنامه شستشوی ماشین لباس شویی استفاده شود. آب داغ موجب تغییر حالت پارچه کرپ می شود و اگر بعد از اینکه شال کرپ تان بر اثر آب داغ یا اتو داغ شده است آن را برای بلند کردن هم بگیرید احتمالا محل انگشتان دست تان روی پارچه می ماند! در نحوه‌ی شستوشوی شال کرپ دقت کرده و برای شستشو از مایع سفید کننده استفاده نکنید. بهترین روش برای شست و شوی شال و روسری کرپ شستن دستی آن با آب سرد و شامپو است.

بهترین روش شستشوی شال و روسری کرپ

نکته مهم در شستن شال و روسری کرپ

سعی کنید تا جای ممکن از چنگ زدن موقع شستشو پرهیز کنید. پس از پایان مرحله شستشوی شال یا روسری را طوری روی بند بیاندازید که پس از خشک شدن کمترین نیاز به اتو کردن را داشته باشد. برای اتو شال یا روسری کرپ را از پشت اتو کنید. دقت کنید درجه اتو روی یک یا نهایتا دو باشد. پارچه کرپ دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد و اگر شستشو و نگهداری آن را اصولی انجام دهید سال های سال مثل روز اول می ماند. به خصوص وقتی آن را اتو بزنید مثل روز اول نونوار و خوش فرم می شود. فقط حواس تان باشد بلافاصله بعد از عبور اتو از روی پارچه شال و روسری آن را به منظور جابجا کردن روی میز اتو لمس نکنید. اگر این کار را در یکی دو ثانیه ابتدایی بعد از عبور اتو انجام دهید احتمالا جای انگشتان تان روی پارچه فرو می رود. منظور این است که اگر رد لکه کمی پیداست احتمالا بعد از اتو کردن روسری ناپدید می شود.

پاک کردن شال و روسری کرپ

از بین بردن لکه شال و روسری کرپ

برای از بین بردن لکه از پودر جوش شیرین استفاده کنید. کمی جوش شیرین روی لکه بریزید و یک ساعت صبر کنید. با گذشت زمان جوش شیرین با جذب لکه کمی قهوه ای می شود. حالا جوش شیرین را از روی شال و روسری بردارید و محل لکه را با آب سرد و شامپو بشویید. البته بسیاری از لکه های شال و روسری با اتو کردن محو می شوند. البته منظورمان این نیست که برای پاک کردن لکه از اتوی داغ یا اتو با زمان طولانی تر استفاده کنید.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • ناشناس 9 مهر 1401 / 02:31

    من یه ابر کفی میکشم روی لکه ها بعدم اب میکشم سه ساله دو تا روسری کرپ دارم مثل روز اول نو نو هستش

  • سمیرا صادق زاده 31 اردیبهشت 1401 / 18:00

    سلام من چند رنگ روسری کرپ رو تا حالا تو اینستاگرام تون خریدم. یه نکته بگم به دوستان اونم این که اگه می خواین روسری تون لکه نمونه روش سریع بشورینش. اگر لکه مواد ارایشی یا هرچی روی روسری بمونه سخت پاک میشه مرتب بشورینش همیشه مثل روز اوله

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر