نحو شستن شال هنرمندی

راهنمای شستن شال الیاف طبیعی معروف به شال هنرمندی

شستن شال هنرمندی باید به نحوی انجام شود که یه بافت و چروک های شال آسیبی نرسد. همان طور که در راهنمای شستن شال و روسری کاشانه نیز گفته شد بهترین روش برای شستن شال الیاف طبیعی شستشوی دستی آن می باشد. برای دانستن نحو انجام دستی شستشوی شال و روسری الیاف هنرمندی با ما همراه باشید.

نحو شستن شال الیاف طبیعی

در هنگام شست و شوی شال الیاف طبیعی یا همان شال هنرمندی باید دقت بیشتری به خرج بدهید. گاهی استفاده از برخی مواد شیمیایی برای شستن موجب خرابی بافت های پارچه و کم رنگ شدن آن می شود. شال های هنرمندی معمولا در کارگاه های سنتی تولید و رنگرزی می شوند. پس هرگز از آب خیلی داغ برای شستن شال هنرمندی استفاده نکنید. بهترین کار شستن شال الیاف طبیعی با آب سرد است. فرایند شستشو را هم سریع شروع و تمام کنید. یعنی شال را در محلول آب و مایع شوینده برای مدت طولانی رها نکنید.

نکات مهم برای شستن شال الیاف طبیعی معروف به شال هنرمندی

دمای آب برای شستشوی شال هنرمندی نباید بیش از ۳۰ درجه سانتی گراد باشد. همچنین برای حفظ ظاهر و کیفیت شال هنرمندی بهتر است شستشو با دست و به آرامی انجام شود.

یادتان باشد آب داغ بافت شال الیاف طبیعی تان را شل می کند پس هرگز شال را با آب داغ نشورید. همچنین حتی در انواع تراکم بالای شال هنرمندی نخ ها کمی از یکدیگر فاصله دارند. پس به هیچ عنوان شال را چنگ نزنید و محکم نچلانید.

برای خشک کردن شال هنرمندی نیز نیاز به انجام کار به خصوصی نیست. به علت اینکه این شال ها ذاتا چروک هستند.

شستن شال الیاف طبیعی

نکته مهم در شستن شال هنرمندی

پیشنهاد می کنیم شال های الیاف طبیعی که رنگرزی طبیعی شده اند را بار اول حتما تنها بشورید. برخی رنگ های شال هنرمندی در هنگام اولین شستشو کمی رنگ پس می دهند. از این رو اگر شستشو شال را به تنهایی انجام ندهید این رنگ به شال و روسری های دیگر اثر منفی می گذارد. البته این نکته فقط مربوط به شستشوهای اولیه شال الیاف طبیعی است و در بارهای بعدی لزومی ندارد از این بابت نگران باشید. رعایت همین نکات ساده موجب افزایش طول عمر شال  تان می شود.

آخرین شال هنرمندی های شارژ شده در انبار فروشگاه کاشانه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر