از بین بردن پرز شال و روسری

از بین بردن پرز شال و روسری

پرز پرز شدن شال و روسری ها در طول زمان یکی از علت هایی است که موجب می شود آنها را کنار بگذاریم. البته بیشترین عامل در پرزدار شدن شال و روسری شستشوی غیراصولی آنهاست. هر نوع شال و روسری را باید به طریقی مناسب جنس خودش بشورید و سپس خشک و نگهداری کنید تا همیشه مثل روز اول شیک و نو به نظر برسد. توصیه می کنیم اگر شال و روسری باز هستید و پرز شدن شال یا روسری های تان شما را رنج می دهد حتما راهتمای شستشوی شال و روسری کاشانه را بخوانید. در این راهنما بهترین روش شستن انواع شال و روسری را با جزئیات کامل برای تان آماده کرده ایم.

در این مطلب می خواهیم درباره ترفندهای از بین بردن پرز شال و روسری صحبت کنیم. یادتان باشد این روش ها به نوعی ترفندهای خانگی هستند تنها وقتی هر یک از این راه ها را استفاده کنید که مطمئن باشید دیگر شال و روسری تان قابل استفاده نیست! امیدواریم بتوانید شال و روسری تان را دوباره زنده کنید. با ما همراه باشید.

جلوگیری از پرز شدن شال و روسری

جا دارد در ابتدا چند نکته که رعایت آنها کمک می کنند شال و روسری تان پرز دار نشوند را مرور کنیم.

  • به طور مداوم یک شال یا روسری را نپوشید. الیاف پارچه شال و روسری که کشیده شده اند یا احیانا آسیب دیده اند با یک استراحت حداقل 24 ساعتی این شانس را دارند که به طور طبیعی بازیابی شوند.
  • همیشه به دستورالعمل شستشو و نگه داری روی برچسب مراقبت شال و روسری تان دقت کنید.
  • سعی کنید شال و روسری هایی که مستعد پرز شدن هستند مانند شال موهر یا انواع شال بافت و … را سریع و با ملایمت بشورید. یکی از مشتری های فروشگاه کاشانه در اینستاگرام اشاره کرده بود که برای شستشوی این مدل شال و روسری ها آنها را در یک کیسه درون ماشین لباسشویی قرار می دهد تا از سائیدگی های غیرضروری جلوگیری نماید. البته ما تجربه ای در این مورد نداریم ولی اگر شما به شستشوی دستی شال و روسری های تان اعتقادی ندارید! به نظر استفاده از این روش منطقی خواهد بود.
  • انواع شال و روسری که امکان اتو دارند را مرتب اتو و استفاده کنید. این موجب به تعویق انداختن شستشو شال و روسری های تان می شود و به افزایش طول عمر مفید آنها کمک می کند.

ترفندهایی برای از بین بردن پرز شال و روسری

1- استفاده از کاغذ سمباده برای حذف پرزها!

از بین بردن پرز شال و روسری با استفاده از کاغذ سمباده

یک روش برای از بین بردن پرز شال و روسری ها استفاده از یک تکه کاغذ سمباده است. سمباده را می توانید از ابزارفروشی ها یا مغازه های رنگ فروشی تهیه کنید. یادتان باشد هر کدام از این روش ها را ابتدا در یک سمت روسری که کمتر دیده می شود امتحان کنید.

2- پرزهای شال و روسری را قیچی کنید.

حذف پرز شال و روسری با قیچی

در برخی مدل های شال پاییزی (مثلا شال موهر دو رو) می توانید گلوله های پرز روسری سطح شال تان را قیچی کنید. البته یادتان باشد این کار را به صورت یکنواخت در همه جای شال انجام دهید. حواس تان را جمع کنید به خود شال آسیبی نرسانید. استفاده از قیچی ناخن برای این کار مناسب تر است چون آنها از انواع دیگر قیچی دقیق تر هستند.

3- از تیغ اصلاح استفاده کنید.

رفع پرز شال و روسری با تیغ اصلاح

شال یا روسری را روی یک سطح صاف قرار دهید. با یک دست تیغ یک بار مصرف اضلاح را نگه دارید و با دست دیگر روسری را در نزدیکی ناحیه پرزدار بکشید. دقت کنید با حرکات آرام تیغ با حوصله پرزها را جمع کنید. در انتها می توانید برای برداشتن پرزهای جمع شده از یک تکه چسب شیشه ای استفاده کنید. حواس تان باشد از تیغ نو استفاده کنید. همچنین انواع تیغی که در دو طرف آنها نوار مرطوب کننده یا صابون هست برای این کار مناسب نیست.

4- استفاده از چسب های دوطرفه برای رفع پرز شال و روسری

استفاده از چسب دو طرفه برای از بین بردن پرز شال و روسری

چسب دو طرفه را می توانید از خرازی ها تهیه کنید. این چسب ها دارای قلاب های ریزی روی سطح شان هستند که می توانند به شما در جمع کردن پرزها کمک کنند. البته این روش برای برخی انواع شال پاییزی یا شال زمستانی که ظریف تر هستند اصلا توصیه نمی شود!

5- استفاده از ماشین ریش تراش برقی

برداشتن پرز شال و روسری با ماشین ریش تراش برقی

یکی از موثرترین روش ها برای حذف کامل پرزها استفاده از یک ماشین صورت تراش (خط زن) است. یادتان باشد ابتدا کار را بدون فشار شروع کنید و در ادامه اگر نیاز بود فشار را بیشتر کنید.

نکته پایانی این که معمولا شال و روسری هایی پرز می شوند که در بافت پارچه شان از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی باهم استفاده شده است. سعی کنید شال و روسری هایی را بخرید که از مخلوط چند الیاف تولید نشده باشند. در مورد شال و روسری بافت زمستانی سعی کنید انواع ریزبافت را بخرید که کمتر پرز می شوند. انواع شال و روسری که دو رو هستند را همیشه از یک رو بشورید و اتو کنید. برای شستشو هم از مایع شوینده استفاده کنید. استفاده از پودرهای شستشو نیاز به سائیدن بیشتر برای حل شدن شان دارد و به مرور موجب ایجاد پرز می شود.

اگر شما هم در این زمینه ترفند یا تجربه ای بلد هستید ممنون می شویم آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • ناشناس 16 تیر 1401 / 15:07

    من یه شال سبز زمردی خوشگل داشتم چسب کوله پشتیم پرز پرزش کرده خیلی دلم میخواد مثل اولش بشه چکنم

  • ناشناس 16 تیر 1401 / 15:06

    اره ادم میترسه بره درستش کنه بدتر بشه

  • ناشناس 4 خرداد 1401 / 10:08

    من تو اپارات دیدم با یه تیغ یارو همه پرزا رو جمع کرد ولی خودم میترسم خرابش کنم

  • شاهرودیان 3 خرداد 1401 / 00:03

    سلام ممنون خوب بود البته هنوز امتحان نکردم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر