شال لمه چیست؟

شال لمه چیست

شال لمه چیست؟

شال لمه با لمه های درخشان باعث جذابیت و زیبایی هرچه بیشتر شما می شوند. براق بودن رشته نخ لمه این شال ها توجه دیگران را به شما جلب خواهد کرد. به همین خاطر است که خانم ها برای شرکت در مجالس و مهمانی بیشتر از شال لمه استفاده می کنند. پارچه لمه معمولاً از آن دسته پارچه‌های براق است و تقریباً این براق بودن شبیه فلزات می‌باشد. برای تولید آن معمولاً از الیاف مصنوعی استفاده می‌کنند.

شاید برای تان سئوال پیش می‌آید که اسم پارچه لمه از کجا آمده است؟

«Lame»، واژه ای فرانسوی، و به معنای «صفحۀ فلزی» است. این پارچۀ ظریف، ریشه در روزگار باستان دارد و در نوشته های آشوری نیز از آن نام برده شده است. در گذشته های دور، از این پارچه برای دوختنِ لباس رسمی کشیش ها، اسقف ها و ثروتمندان استفاده می شد و حاکی از جایگاه اجتماعی و متمول بودن آن ها بود. در آن زمان نیز، الیافِ فلزی طلایی و نقره ای رنگ را با دیگر الیاف، در می آمیختند تا درخشندگی و شکوه پارچه را افزایش دهند. این پارچۀ ظریف و لاکچری را «پوشاکِ طلایی» می دانستند.

انواع شال لمه

دو نوع شال لمه در بازار موجود است: یکی شال لمه نخی و دیگری شال لمه شنی

شال لمه مجلسی طلایی

تصویر فوق یکی از شال های لمه نخی کاشانه می باشد. در زیر یک نمونه شال لمه شنی را مشاهده می کنید. شال لمه شنی براق یکی از ترندهای جدید صنعت مد می باشد. این شال ها از الیاف لخت و براق تولید می شوند که جلوه زیبا و درخشانی به همه شال می دهد. خیال تان راحت باشد شال لمه شنی لیز نیست و به عنوان یک شال مجلسی ایستایی قابل قبولی دارد.

شال لمه شنی قهوه ای مجلسی

نکته مهم در خرید شال لمه

در خرید شال های لمه دار باید به این نکته توجه کنید که لمه کار شده بر روی شال به صورت برچسبی نباشد. رشته های لمه در بافت و تار و پود شال کار شده است و جزیی جدا از خود شال نمی باشد که زیبایی کم نظیری به این شال ها داده است. شال لمه معمولا قیمت بالایی دارد پس با شستن شال لمه به صورت اصولی به طور ویژه از آن مراقبت کنید.

از کجا شال لمه بخریم؟

شال های لمه موجود در انبار فروشگاه کاشانه بسیار شیک و با کیفیت است. قیمت این شال های مجلسی زیبا با توجه به کیفیت و لطافتی که دارند بسیار مناسب است و در طرح ارسال رایگان همه سفارش های بالای 150 هزار تومان فروشگاه کاشانه می توانید بدون پرداخت پول اضافی بابت هزینه ارسال با حدود 250 هزار تومان می توانید 2 رنگ جذاب آن را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر