چگونه الکتریسیته روسری را از بین ببریم؟

ترفندهای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری

حتما شما هم تجربه پوشیدن شال و روسری با بار الکتریکی و جرقه را داشته‌اید. این مشکل به خصوص در فصل زمستان که لباس های پشمی و بافت می پوشید بیشتر اتفاق می افتد. در واقع الکتریسیته در لباس به خاطر سابیده شدن دو جنس مختلف لباس به یکدیگر با بار‌های متفاوت به وجود می‌اید.

چون لباس نمی‌تواند این بار‌ الکتریکی را از خود خارج کند، بنابراین در خودش انباشته می‌کند. الکتریسیته ساکن روی شال و روسری ابریشم، پشم و الیاف مصنوعی نه تنها باعث چسبیدن لباس‌ها به هم و به تن می‌شود بلکه هم مو‌ها را خراب کرده و هم با لمس هر چیزی شوک الکتریکی به ما وارد می‌کند.

در این مطلب می خواهیم روش های مختلفی که برای از بین بردن الکتریسیته ساکن لباس وجود دارد را با هم مرور کنیم. پس با ما همراه باشید.

کدام شال و روسری ها بیشتر الکتریسیته جذب می کنند؟

الکتریسیته بیشتر بر روی لباس‌هایی با جنس پشم، بافتنی، پالتو و لباس‌هایی با جنس خز یا الیاف مصنوعی به وجود می‌اید. البته این پدیده در روزهای سرد و خشک بیشتر اتفاق می افتد. البته خرید شال زمستانی یا پاییزی مثل انواع شال موهر یا خرید روسری مناسب فصل سرد سال امری اجتناب ناپذیر است. پس بهتر است با ترفندهایی که در ادامه می آید این مشکل را از بین ببرید.

رفع مشکل چسبیدن شال و روسری به بدن

رفع مشکل چسبیدن شال و روسری به بدن

یکی از مشکلات استفاده از برخی انواع شال و روسری ها چسبیدن آنها به تن است. الکتریسیته ساکن روی روسری های جنس ابریشم، پشم و الیاف مصنوعی نه تنها باعث چسبیدن لباس‌ها به هم و به تن می‌شود بلکه هم مو‌ها را خراب کرده و هم با لمس هر چیزی شوک الکتریکی به ما وارد می‌کند.

همراه داشتن یک شی فلزی

همیشه در میان وسایل یا داخل جیب لباس تان ، یک شی فلزی نظیر سکه به همراه داشته باشید. این کار از جمع شدن الکتریسیته جلوگیری می کند.

قرار دادن یک آهنربا در جیب

قرار دادن یک تکه آهنربا در جیب یا کشیدن آن به لباس تان موجب خالی شدن بار الکتریکی آن می شود.

استفاده از چوب لباسی فلزی برای لباس

وصل کردن لباس روی چوب لباسی فلزی یا قرار دادن آن ها روی یا زیر لباس ، در کاهش و تخلیه و از بین بردن الکتریسیته ساکن موثر است.

مرطوب کردن لباس

پاشیدن آب به وسیله اسپری آب پاش نیز در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. می‌توانید دست‌ هایتان را مرطوب کنید و بر روی لباس بکشید. این راه حل برای مدتی شما را از دست الکتریسیته ساکن جمع شده در لباس راحت می کند.

استفاده از یک سنجاق فلزی

یک وسیله فلزی مثل سنجاق به لباس‌تان متصل کنید تا بار الکتریکی آن خالی شود.

استفاده از بکینگ پودر موقع شست و شو

در هنگام شستن لباس به اندازه ۲ قاشق چایخوری بکینگ پودر داخل ماشین لباسشویی بریزید. البته اگر از نرم کننده های بازار هم موقع شست و شو استفاده کنید الکتریسیته لباس از بین می رود.

استفاده از توپ آلمینیومی

با کاغذ آلومینیومی یه گلوله توپی کوچک درست کنید و آن را داخل ماشین لباسشویی بگذارید. این توپ آلمینیومی در هنگام شست و شو برق لباس را کاملا از بین می برد.

 

افزایش رطوبت محیط

استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا ، راهکار خوبی در این زمینه است. اگر هم به مرطوب کننده هوا دسترسی ندارید کافی است یک ظرف پر از آب را روی حرارت قرار دهید تا با بخار آب ، فضا مرطوب شود. وجود گل و گیاه در فضای منزل نیز موجب افزایش رطوبت محیط شده و در کاهش این مشکل موثر است.

 

این ترفندهایی بود که ما در فروشگاه کاشانه برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری برای تان گردآوری کرده ایم. برای حذف الکتریسیته بدن ، لباس ، مو  و محیط اطراف خانه و محل کار چه راه های دیگری میشناسید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 
 
دیدگاه کاربران
6 دیدگاه
  • الهام 9 خرداد 1401 / 02:31

    گندش بزنن همیشه خدا لباسام بهم میچسبه .مشکل از لباسام نیست خودم برق دارم کاش حداقل شرکت برق استخدامم کنه

  • فروشگاه کاشانه 20 مهر 1400 / 19:05

    بله این ترفندها برای هر لباسی فایل استفاده است

  • یزدانی 20 مهر 1400 / 16:26

    روش از بین بردن الکتریسیته چادر هم همینجوریه؟

  • ناشناس 10 مهر 1400 / 00:30

    معضلیه واقعا :-/

  • سوسن 5 مهر 1400 / 09:44

    یعنی من از جرقه لباسم متنفرم فقطم من تو خونه مون این مشکل رو دارم. یا جرقه میزنه یا لباسام بهم میچسبه خسته شدم

  • سارا باقی 3 مهر 1400 / 15:53

    سلام من همیشه خدا این مشکل رو دارم امیدوارم با این راه حل هایی که گفتین مشکلم حل بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر