8 نکته کاربردی برای مراقبت از شال و روسری

مهمترین نکات مراقبت و نگهداری شال و روسری

مراقبت از شال روسری نخی

خرید شال و خرید روسری جایگاه ویژه ای در استایل خانم ها دارد. پس همان طور که باید برای داشتن تنوع روسری مناسب برای انواع مانتوهای تان هزینه کنید، همان قدر هم باید از شال یا روسری های باارزش و زیبای تان مراقبت کنید. با رعایت نکات زیر می تونید ضمن نگهداری روسری های تان عمرشان را چند برابر کنید. و با آنها در مجلس ها و مهمانی ها بدرخشید. یادتان باشد اولین چیزی که در استایل یک خانم جلب توجه می کند شال یا روسری اوست! پس اصول مراقبت از شال و روسری های تان را جدی بگیرید تا همیشه نو به نظر برسند.

 

روش شستن روسری نخی

اصول مراقبت از شال و روسری
اصول مراقبت از شال و روسری

هرگز روسری را برای شست و شو در ماشین لباس شویی قرار ندهید. چون اینجوری روسری تان بین لباس های دیگر پیچ و تاپ می خورد و کیفیت اش پایین می آید. توصیه می کنیم حتما از راهنمای جامع شستشوی انواع شال و روسری کاشانه دیدن فرمایید. در این راهنما ما بهترین روش برای شستن انواع مدل های شال یا روسری را ذکر کرده ایم.

 

چنگ زدن روسری ممنوع

چنگ زدن شال و روسری ممنوع
چنگ زدن شال و روسری ممنوع

روسری های تان را با دست و آب گرم بشورید. برای شست و شو هم از مواد شوینده ملایم و نرم کننده استفاده کنید. یادتان باشد موقع شستن چنگ نزنید. یکی از مهمترین عامل های حفظ کیفیت روسری حرارت آبی هست که با آن روسری را می شورید. اگر دمای آب خیلی بالا باشد عمر روسری تان کم می شود. حواس تان باشد روسری را بین دو دست ماساژ بدهید و بلافاصله آبکشی کنید.

 

نحو خشک کردن صحیح روسری

نحو خشک کردن شال و روسری
نحو خشک کردن شال و روسری

برای خشک کردن روسری می توانید آن را در دور کند ماشین لباس شویی قرار بدهید؛ و بعد از اتمام کار هم زود از ماشین لباس شویی خارج اش کنید. بهترین کار برای خشک کردن روسری ابریشمی تان این است که اول بین دو عدد حوله خشک قرارش دهید تا آب اضافه اش گرفته شود. بعد روی یک سطح صاف پهن اش کنید. یادتان باشد اصلا نباید برای خشک کردن روسری آن را بچلانید. چون با این کار الیاف روسری به مرور کش می آید و فرم خودش را از دست می دهد.

 

از بین بردن لکه عطر روسری

پاک کردن لکه های روی شال و روسری
پاک کردن لکه های روی شال و روسری

اگر روسری تان لکه دارد یا بوی ناخوشایندی گرفته می توانید از کمی جوش شیرین استفاده کنید. مراقب باشید عطر یا ادکلن را به هیچ وجه روی روسری تان اسپری نکنید چون لکه به جا می گذارد. یادتان باشد به هیچ عنوان از لکه برها هم استفاده نکنید. همچنین این را فراموش نکنید که اگر لکه ای روی شال یا روسری تان ایجاد شد در اولین فرصت برای شستن آن اقدام کنید. پاک کردن لکه ها با گذشت زمان کار سخت تری می شود.

 

 

اتوی غیرمستقیم روسری ابریشمی

نحو اتو زدن شال و روسری
نحو اتو زدن شال و روسری

موقع اتو کردن روسری ابریشمی و به خصوص روسری ساتن ابریشم تنظیمات اتو را باید روی حالتی قرار بدهید که پارچه را برق نمی اندازد. برای احتیاط بیشتر می توانید پارچه دیگه ای را روی روسری قرار دهید و سپس آن را اتو کنید.

 

خشک کردن در سایه و دور از آفتاب

خشک کردن شال و روسری در سایه
خشک کردن شال و روسری در سایه

روسری های ابریشمی در معرض آفتاب به مرور رنگ خودشان را از دست می دهند. پس همیشه حواس تان باشد دور از نور مستقیم آفتاب خشک و نگه داری شوند.

 

پرهیز از تا کردن روسری ها

پرهیز از تا زدن شال و روسری
پرهیز از تا زدن شال و روسری

روسری های تان را تا نکنید. چون خطوط تا در بعضی از جنس روسری ها به سختی از بین می رود. می توانید آنها را به صورت رول در فضایی که تحت فشار نباشند قرار دهید. در مطلب اصول صحیح تا کردن شال و روسری بیش از ده ترفند کاربردی برای تا کردن و چیدمان شال و روسری ها را برای شما گردآوری کرده ایم.

 

چوب لباسی های مخصوص روسری

استفاده از آویز شال و روسری
استفاده از آویز شال و روسری

همیشه روسری های تان را روی چوب لباسی خشک و نگه داری کنید. اینطوری هیچ وقت چروک نمی شوند. بهترین کار این است که از چوب لباسی های مخصوص آویزان کردن روسری که به شکل پله پله هستند استفاده کنید.

 

با همین روش های ساده نگهداری روسری می توانید آنها را برای همیشه مثل روز اول نگه دارید. نکته آخر اینکه برای نگهداری از روسری های تان همیشه به برچسب مراقبت شان دقت کنید. اگر این مطلب را دوست داشتید پیشنهاد می کنیم اینستاگرام کاشانه را دنبال کنید. به این ترتیب هم از کدهای تخفیف ساعتی برای خرید از فروشگاه کاشانه بهره مند می شوید و هم از جدیدترین شال و روسری های کاشانه مطلع می شوید.

دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • ساحل جعفری 5 مهر 1400 / 16:39

    سلام روسری ساتن ابریشم رو چجوری بشورم نکته خاصی داره؟ میترسم برقش بره

  • مطهره میرزایی 19 شهریور 1400 / 20:39

    ممنون بابت مطلب خوبتون

  • زینب 26 آذر 1399 / 15:56

    ادرس کجاست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر