راهنمای انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت

انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت

تشخیص فرم صورت

آیا می دانستید که شکل و فرم صورت شما به لباس هایی که می پوشید مرتبط است؟ در واقع با انتخاب مدل بستن روسری یا شال مناسب می توانید ویژگی خاصی را در صورت تان برجسته یا پنهان کنید. به این ترتیب اگر مثلا صورت کشیده ای دارید و روسری را مدل نامناسبی سر کنید صورت تان کشیده تر به نظر می رسد! در صورتی که شما باید طوری مدل بستن روسری تان را انتخاب کنید که اندازه طول صورت تان را نرمال جلو دهد. دانستن فرم صورت تان به شما در انتخاب شال و روسری مناسب کمک می کند. اگر می خواهید فرم صورت تان را بشناسید با ما در این آموزش کاربردی از سری آموزش های فروشگاه تخصصی شال و روسری کاشانه همراه باشید.

تشخیص فرم صورت

نحو تشخیص فرم صورت

پیدا کردن شکل دقیق صورت شما کار زیاد سختی نیست. چون تمام فرم صورت ها کم و بیش در چند دسته بندی کلی قرار می گیرند. صورت خود را به سه قسمت بالا (پیشانی)، وسط (چشم و استخوان گونه) و پایین (خط چانه و فک) تقسیم کنید. کدام بخش عرض بیشتری دارد؟ پهن ترین بخش صورت تان کجاست؟ آیا عرض هر سه بخش یکسان است؟
پیشانی پهن تر: قلب
استخوان گونه و چشم پهن تر: بیضی / دایره / الماس
خط فک و چونه پهن تر: مثلث
هر سه بخش عرض یکسانی دارند: مربع / مستطیل

با دقت در آینه نگاه کنید و پهن ترین قسمت صورت خود را پیدا کنید. اگر پهن ترین بخش پیشانی است و صورت تان به آرامی به سمت چانه جمع می شود فرم صورت تان قلبی یا مثلثی است. اگر قسمت گونه ها پهن تر است صورت تان الماسی شکل است. در نهایت اگر همه تقریبا یک اندازه پهن باشند صورت تان مربع یا گرد خواهد بود. تشخیص فرم صورت تان به شما کمک می کند با انتخاب شال و روسری مناسب فرم صورت تان زیباتر دیده شوید. البته برای یک انتخاب ایده آل باید رنگ پوست صورت تان را نیز در نظر بگیرید. می توانید انتخاب شال و روسری بر اساس رنگ پوست را بخوانید.

قسمت دیگر که باید به آن دقت کنید شکل فک است. معمولا افرادی که فک گردی دارند صورت تان هم فرم گردی دارد. فک در صورت مربعی با زاویه تیز دیده می شود. اگر هم چانه نوک تیز دارید فرم صورت تان احتمالا قلبی شکل است.

صورت بیضی

صورت بیضی دارای گونه های پهن تر و پیشانی باریک تر می باشد. اکثر کلاه ها به صورت بیضی می آیند. اگر صورت بیضی دارید شال یا روسری تان را طوری ببندید که کمی روی پیشانی تان را بپوشاند. از توربان هایی که ارتفاع بلندی دارند پرهیز کنید.

صورت مربع

صورت مربعی خط فک برجسته و زاویه دار، پیشانی و گونه پهنی دارد. فاصله بین دو گونه و از پیشانی تا چانه نیز یکسان است. کلاه های گرد به صورت های مربعی بیشتر می آیند. برای بستن شال و روسری هم مدلی را انتخاب کنید که لبه های زاویه دار صورت را به نرمی گرد نشان دهد.

صورت دایره

صورت دایره چانه گرد و گونه های پری دارد. اگر صورت گردی دارید برای پوشش سرتان به دنبال مدل هایی باشید که به صورت تان ارتفاع بدهند. از کلاه هایی که تاج گرد یا باریک تر از صورت تان دارند پرهیز کنید. در مقابل کلاه با تاج زاویه دار صورت تان را متعادل و دلنشین تر می کند. در هنگام بستن شال و روسری اصلا پیشانی تان را نپوشانید.

سراغ مدل های تنگ و چسبان نروید در عوض به حجاب تان حجم بدهید و روسری تان را شل ببندید. یکی از ترفندهای حجم دادن به حجاب استفاده از شال یا روسری پلیسه است.

صورت قلبی

صورت قلبی شکل پیشانی پهن و گونه های عریضی دارد و چانه باریک ترین بخش صورت است. اگر فرم صورت تان قلبی است شال و روسری تان را مدلی ببندید که پیشانی تان را باریکتر نشان دهد. در فرم صورت قلبی بستن شال و روسری با مدل هایی که به یک طرف کج هستند صورت شما لاغرتر جلوه می دهد.

صورت مستطیلی

صورت مستطیلی دارای پیشانی بلند و خط فک باریک و پهن می باشند. چون صورت مستطیلی کشیده است به دنبال کلاه گرد باشید تا تعادل ایجاد شود. برای بستن شال یا روسری هم از مدل های با ارتفاع بلند پرهیز کنید چون صورت تان را کشیده تر نشان می دهد. پیشنهاد می کنیم شال یا روسری تان را تا بالای ابروهای تان پایین بکشید تا صورت تان کوتاه دیده شود.

پوشیدن یقه هایی که از شکل فک شما پیروی می کنند فرم فک تان را برجسته می کند. برای مثال یقه V در یک صورت الماس یا قلبی موجب افزایش تمرکز روی فک می شود. یا یقه اسکوپ در صورت بیضی شکل نیز همین طور عمل می کند.

علاوه و شال و روسری انتخاب اکسسوری شال و روسری نیز باید مطابق با فرم صورت تان باشد. یک گردنبند با جلوه گرد فرم صورت گردتان را برجسته تر می کند. در حالی که پوشیدن گوشواره های بلند با شکل بیضی طول صورت شما را بلندتر نشان می دهد.

| فروشگاه شال و روسری کاشانه

بدیهی است که مدل مو و شکل ابروهای تان نیز به فرم صورت تان بستگی دارد. اما ما در تیم تحریریه فروشگاه شال و روسری کاشانه در این زمینه تخصصی نداریم! اگر قصد دارید ویژگی به خصوصی را در صورت تان پنهان کنید یا آن را برجسته تر کنید با آرایشگرتان مشورت کنید.

خوب تا اینجا باید توانسته باشید شکل صورت خود را تشخیص دهید. حالا زمان آن رسیده که بدانید جه مدل حجابی با فرم صورت تان هماهنگ تر است.

فرم صورت بیضی

مدل های مناسب برای صورت بیضی

اگر فرم صورت تان بیضی است باید بدانید که جز خانم های خوش شانس محسوب می شوید. بیضی بهترین فرم صورت است چون می توانید استایل های متنوعی را برای حجاب شال و روسری تان استفاده کنید.
بهترین سبک برای فرم صورت بیضی مدل های آزاد و رهاتر است. شال یا روسری را به آرامی دور سرتان بپیچید و روی شانه تان بیاندازید. اگر هم حجاب پوشیده تر را می پسندید کناره های صورت تان تا جای ممکن نپوشانید. اگر روسری تان را مدلی ببندید که کناره های صورت تان را بپوشاند صورت تان بلندتر بنظر می رسد.

نکته: اگر پیشانی شما گرد است توصیه می کنیم از زیرشالی استفاده کنید تا گردی کمتری دیده شود. همچنین حجاب تنگ ترکی برای صورت بیضی عالی به نظر می رسد.

فرم صورت کشیده

مدل های مناسب برای صورت بلند

تنها تفاوت شکل کشیده و بیضی این است که پیشانی و چانه در فرم صورت کشیده و بلند کمی کشیده تر است. در این فرم باید به سراغ مدلی بروید که پیشانی تان را حجیم تر کند.
نکته: حجاب توربان برای فرم صورت بیضی بلند توصیه نمی شود. چون تاج توربان می تواند صورت تان را بلندتر نشان دهد. یک روش فوق العاده برای کوتاه تر نشان دادن صورت استفاده از زیرشالی در زیر شال یا روسری است.

فرم صورت گرد

مدل های مناسب برای صورت گرد

اگر فرم صورت تان گرد است شال و روسری تان مدل هایی که آزاد تر است ببندید. مدل های گرد جذب گردی صورت تان را برجسته تر می کند. مدل هایی که کناره های صورت را می پوشاند و پیشانی را باز نشان می دهد نیز برای فرم صورت گرد مناسب است.

فرم صورت مربع

مدل های مناسب برای صورت مربع

در صورت مربعی باید به سراغ مدل هایی بروید که زاویه خط فک را نرم تر کند. دقت کنید گونه ها و چانه تان را زیاد نپوشانید تا صورت تان بلند و بیضی دیده شود. تا زدن پارچه شال و روسری اطراف سر تمرکز را از خط فک دور می کند و نگاه ها را متوجه چشم ها و بقیه قسمت های صورت می کند. مدل حجاب کویتی با صورت مربعی بی نظیر می شود.

فرم صورت قلبی

مدل های مناسب برای صورت قلبی

صورت قلبی شکل با مدل هایی که درست زیر چانه با گیره روسری یا هر اکسسوری شال و روسری دیگر ثابت می شوند زیباتر نشان داده می شود. مدل هایی که چند لایه در کناره صورت دارند و پهنای صورت را بیشتر نشان می دهند برای صورت قلبی مناسب نیست. اگر صورت قلبی شکلی دارید توصیه می کنیم به سراغ مدل هایی بروید که پیشانی را باریک تر نشان می دهند.

مدل های مناسب برای صورت الماس

فرم صورت الماس یکی از کمیاب ترین شکل هاست. جذابیت این شکل صورت در نرمی زوایای آن نهفته است. بهترین مدل برای صورت الماسی تا زدن شال و روسری پشت خط فک است.

به عنوان نکته پایانی توضیه می کنیم چند طرح شال و روسری با طرح سفید مشکی در کمدتان داشته باشید. چون این سبک ها را می توانید با هر رنگ مانتویی ست کنید و مواقعی که ایده ای ندارید که چه رنگی بپوشید کارتان را راه می اندازند. اگر به این دست آموزش ها علاقه دارید پیشنهاد می کنیم صفحه فروشگاه تخصصی شال و روسری کاشانه را در اینستاگرام دنبال کنید. در این آموزش از انواع روسری نخی طرح دار استفاده شده است. جدیدترین روسری های طرح دار کاشانه را در زیر مشاهده می کنید.

جدیدترین روسری نخی طرح دار فروشگاه کاشانه
مشاهده همه
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • ناشناس 10 شهریور 1401 / 22:52

    خیلی خوب بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر