قواره روسری چیست؟

همه چیز درباره قواره روسری

قواره روسری یعنی چه؟

منظور از قواره روسری در واقع اندازه ضلع مربع روسری است. هر روسری با توجه به اندازه اش در یکی از دسته های روسری قواره کوچک، متوسط و بزرگ قرار می گیرد.

قواره روسری یعنی چه

شاید برای تان جالب باشد که بدانید روسری ها بر حسب قواره شان طرفداران خودشان را دارد. مثلا خانم های محجبه بیشتر دنبال روسری قواره بزرگ 140 سانتی متری هستند و دخترخانم های روسری قواره کوچک را می پسندند. یکی از مهمترین نکات در خرید روسری قواره آن است. به خصوص در خرید اینترنتی روسری که روسری را از نزدیک نمی بینید حتما به قواره روسری دقت کنید. اگر روسری قواره مناسب خودتان را نخرید حتی اگر بسیار زیبا و با طرح ترند و بروز باشد باز امکان استفاده از آن را نخواهید داشت.

روسری قواره کوچک

روسری قواره کوچک

روسری های کوچک تا نهایتا اندازه 100 سانتی متر را روسری قواره کوچک می نامند. کمترین قواره روسری متعلق به روسری باندانا است که بیشتر به عنوان اکسسوری کیف و کلاه و … استفاده می شود. (پیشنهاد مطالعه: روسری باندانا چیست) اغلب روسری  بچگانه نیز با قواره های 60، 70 و 80 سانتی متر نیز در این دسته بندی قرار دارند. با ترند شدن روسری قواره کوچک در سال 2020 خانم های شیک پوش ایرانی روی به روسری های قواره کوچک آوردند. این روسری های شیک و کوچک در بازار با اسامی روسری کوتاه، بی بی اسکارف و مینی اسکارف شناخته می شوند.

روسری قواره متوسط

روسری قواره متوسط

روسری قواره متوسط از روسری قواره 105 سانتی متر تا نهایتا اندازه 125 سانتی متر را در بر می گیرد. خانم هایی که در استایل شان از مانتو طرح دار استفاده می کنند بیشتر از روسری قواره متوسط برای تکمیل استایل شان بهره می برند تا طرح مانتوشان زیر روسری پوشیده نشود.

روسری مجلسی غالبا با قواره کوچک و متوسط به بازار عرضه می شوند. چون معمولا مانتو مجلسی بالاتنه و یقه زیبا و تزیین شده دارد و نباید توسط روسری پوشیده شود. اگر هم از یک روسری قواره بزرگ در یک استایل مجلسی استفاده می کنید باید آن را طوری ببندید که جلو لباس تان را نپوشاند. نکات بیشتر در این رابطه را در مقاله ست کردن مانتو بخوانید.

روسری قواره بزرگ

روسری قواره بزرگ

روسری های با اندازه 130 سانتی متر و بزرگتر را با نام روسری قواره بزرگ می شناسیم. روسری های پاییزه و زمستانی اکثرا قواره بزرگ هستند تا بیشتر سر و گردن را گرم نگه دارند. اگر چه این روزها روسری قواره کوچک ترند شده است اما راحتی استفاده از روسری قواره بزرگ و امکان سر کردن آن در مدل های مختلف، اقبال گسترده بانوان ایرانی را به خود جلب کرده است. به طور خاص استفاده از روسری قواره 140 کرپ حریر در بین خانم های محجبه علاقه مند به مدل روسری لبنانی رواج فراوانی دارد. در خرید روسری قواره بزرگ به جنس روسری دقت کنید تا گرما کلافه تان نکند.

بزرگترین قواره روسری چقدر است؟

چارقد ترکمن

در میان روسری های قواره بزرگ بزرکترین قواره به چارقد ترکمنی تعلق دارد. روسری ترکمن با قواره 150 سانتی متر یکی از صنایع دستی زنان هنرمند ترکمن صحراست که البته در بیشتر نواحی ایران آن را به عنوان روسری شمالی می شناسند. اگر علاقه دارید درباره روسری ترکمنی بیشتر بدانید مطلب روسری ترکمنی چیست را بخوانید.

از کجا روسری های با قواره مختلف بخریم؟

برای خرید روسری دو راه وجود دارد. اول مراجعه حضوری به پاساژ یا بازار شهرتان و خرید حضوری از مغازه های شال و روسری فروشی که نیاز به صرف وقت و حوصله کافی دارد. و دوم خرید اینترنتی روسری از فروشگاه های اینترنتی است. مسلما در روزگاری به سر می بریم که گزینه خرید اینترنتی به علت سهولت در جستجو در میان رنگ و مدل های مختلف طرفداران بیشتری دارد. اما آیا فروشگاه های اینترنتی نظیر دیجی کالا برای خرید روسری  مناسب است؟

پاسخ منفی است. علت این موضوع نیز بدیهی است. اگر برای خرید اینترنتی روسری به سراغ یک فروشگاه تخصصی شال و روسری بروید مسلما گزینه ها و تنوع بیشتری نسبت به فروشگاه همه چیز فروشی مانند دیجی کالا نسیب تان می شود.

فروشگاه کاشانه یک فروشگاه تخصصی شال و روسری است که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است. ما در فروشگاه کاشانه تمرکزمان را فقط روی شال و روسری گذاشته ایم. به این ترتیب شما می توانید تنوعی بی نظیر از هر جنس و رنگ شال که بخواهید در فروشگاه کاشانه بیابید. ادعا می کنیم قیمت های فروشگاه کاشانه پایین ترین قیمت های بازار شال و روسری است. همچنین کلیه فروش ها به صورت روزانه با پست پیشتاز برای مشتریان عزیز در سراسر ایران ارسال می شود. فروشگاه کاشانه در شهر کاشان قرار دارد یعنی تقریبا در وسط نقشه ایران. در نتیجه از هر جای ایران که باشید 2 تا 4 روز کاری طول می کشد تا بسته تان به دست تان برسد.

دیدگاه کاربران
5 دیدگاه
  • ناشناس 16 تیر 1401 / 15:06

    عزیزم میشه بگین روسری ها رو چجوری اندازه میگیرن که من از روسری های خودم ببینم قواره اش چیه؟

  • منتظر 17 خرداد 1401 / 14:48

    خواهرا دقت داشته باشید اگر جلوی چادر شما باز میمونه و مانتوی شما تنگه حتما از روسری قواره بزرگ استفاده کنید و با روسری قسمت سینه را بپوشانید؛ چون فرم سینه نباید در معرض دید نامحرم باشد

  • سارا 17 خرداد 1401 / 14:45

    به نظرم من روسری و کلا لباس مناسب سن باید پوشید و هر چی به آدم بیاد

  • دلبر وحشی 17 خرداد 1401 / 14:45

    اعتراف می کنم من اینقدر تباه بودم تا حالا که نمی فهمیدم قواره 100 با 120 چه فرقی داره

  • ناشناس 17 خرداد 1401 / 14:43

    سلام روسری قواره کوچیک خز شده؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر