شال سر کنم یا روسری؟

شال یا روسری؟ کدام مناسب تره؟

شال شیک تره یا روسری؟

اگر هنوز نمی دانید کی باید شال سر کنید. و چه زمانی روسری این مطلب برای شماست. شال یا روسری عنصر اصلی حجاب و بخش تاثیرگذاری در زیبایی استایل زنان ایران است. در طول روز هر جایی که بروند یکی از این دو را می پوشند. ولی مساله اینجاست که کی شال سر کنیم و کی روسری؟ با چه لباسی می شود شال سر کرد؟ با چه استایلی نمی شود؟

به تصویر زیر نگاه کنید. این مدل با یک مانتو یک بار شال توپی سفید به سر کرده است و یک بار روسری توپی سفید. همانطور که می بینید نتیجه کاملا متفاوت است.

شال یا روسری
شال یا روسری

قبل از شروع مقاله به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال نکات کاربردی برای ست کردن شال و روسری با مانتوتان هستید حتما به مطلب ست کردن مانتو سر بزنید. در این راهنمای ارزشمند برای هر رنگ مانتو گلچینی از تصاویر استایل بازیگران و سلبریتی ها را جمع آوری کرده ایم تا به شما در خلق استایلی بی نظیر کمک کند. پس اگر قصد خرید شال یا خرید روسری برای مانتوتان را دارید دیدن این استایل ها می تواند به شما در انتخاب مدل و رنگ کمک کند.

خب! بریم سراغ اصل مطلب: شال بپوشم یا روسری؟

تیپ اسپرت ترلان پروانه با شال پلیسه آبی
تیپ اسپرت ترلان پروانه با شال پلیسه آبی

 

بنر شال نخی طرح دار
شال نخی طرح دار

 

روسری پلیسه پریناز ایزدیار
روسری جدید پلیسه پریناز ایزدیار – شال و روسری پلیسه همیشه مد است…

 

 

شال یا روسری؟

بعضی ها کلا یکی از این دو را انتخاب کرده اند. یعنی یا شال سر می کنند یا روسری. ولی باید این را بدانید که هیچ کدوم از این دو بهتر از اون یکی نیست. شما به عنوان یک خانم شیک پوش باید بلد باشید کجا و با هر استایلی کدام را استفاده کنید. با ما همراه باشید تا چند نکته که به شما در این انتخاب کمک می کند را مرور کنیم.

کلیپ طنز: واسه مهمونی یه شال یا روسری می خوام

هلیا امامی با استایل اسپرت و شال هنرمندی
هلیا امامی با استایل اسپرت و شال هنرمندی زرد

 

بنر روسری ساده رنگی
روسری ساده رنگی

 

کدام اسپرت است و کدام رسمی؟

به عنوان یک اصل شال اسپرت تر از روسری است. پس هر موقع می خواهید یک استایل اسپرت بسازید فقط باید شال را انتخاب کنید.

 

استایل اسپرت و دخترانه ترلان پروانه
استایل اسپرت و دخترانه ترلان پروانه -به کاربرد اکسسوری ها دقت کنید: دست بند و ساعت

 

در مقابل روسری هم حالت رسمی تر دارد. البته باز هم این اصل بسته به اینکه شال یا روسری طرح دارد یا ساده می تواند کمی تغییر کند. همچنین اینکه چجوری این شال و روسری را سر می کنید هم در این برداشت تاثیر دارد.

 

استایل مجلسی هلیا امامی با روسری
استایل مجلسی هلیا امامی با روسری طرح دار

 

استایل سارا بهرامی در یک مراسم اکران فیلم سینمایی دارکوب
استایل سارا بهرامی در یک مراسم اکران فیلم سینمایی دارکوب

 

به استایل شیک و هماهنگ نوشین طباطبایی دقت کنید. اگر به دنبال این هستید که شال یا روسری مناسب مانتو چهارخونه انتخاب کنید بهتر از رنگ های پارچه چهارخونه استفاده کنید. البته این موضوع را با جزئیات کامل در مقاله با مانتو چهارخونه چی بپوشم بررسی کرده ایم.

استایل چهارخونه نوشین بختیاری
استایل چهارخونه نوشین بختیاری

 

 

استایل دخترانه یا زنانه؟

استایل مورد نظرتان دخترانه اسپرت است یا خانمانه مجلسی؟ اگر تکلیف تان روشن است و طرفدار استایل های دخترانه هستید پس باید شال دخترانه فانتزی و عروسکی را انتخاب کنید. اینستاگرام پر است از استایل های شیک و خاصی که دختران باکلاس و لاکچری پوش با این شال های فانتزی و خاص بوجود آورده اند.

 

شال دخترانه عروسکی
شال دخترانه عروسکی

 

 

استایل دخترانه ترلان پروانه با روسری طرح جغد
استایل دخترانه ترلان پروانه با روسری طرح جغد

 

از طرف دیگر اگر از علاقمندان به استایل های سنگین و باوقار زنانه هستید پیشنهاد ما به شما روسری های طرح دار است. برای مثال به این استایل شیک بهنوش طباطبایی دقت کنید.

 

استایل خانمانه بهنوش طباطبایی
استایل خانمانه بهنوش طباطبایی با روسری زنانه طرح دار شیک

 

البته این بدین معنا نیست که نمی توان استایل دخترانه جذابی با روسری طرح دار بوجود آورد. ولی دانستن این نکته برای کسی که می داند استایل دخترانه دوست دارد یا خانمانه کمک می کند از بین شال یا روسری یکی را انتخاب کند.

 

 

برای مهمانی دوستانه شال سر کنم یا روسری؟

برای یک مهمانی دوستانه دست تان باز تر است. ما به شما یک روسری با رنگ هماهنگ با استایل تان و یا شالی که رنگ اش خیلی شاد و جیغ نباشد را پیشنهاد می دهیم.

جشن تولد سوگل طهماسبی در جمع دوستان و همکاران
جشن تولد سوگل طهماسبی در جمع دوستان و همکاران – به شال لمه شنی همرنگ مانتو اش دقت کنید.

 

خرید شال
بنر شال پلیسه

 

یا این استایل شیک شبنم قلی خانی را با روسری هماهنگ با مانتو ببینید:

استایل زیبا و شیک شبنم قلی خانی در نوزدهمین جشن حافظ
استایل زیبا و شیک شبنم قلی خانی در نوزدهمین جشن حافظ

 

گلاره عباسی برای مهمانی جشن تولد امین تارخ استایل مناسبی انتخاب کرده است:

استایل دلنشین گلاره عباسی در مهمانی جشن تولد امین تارخ
استایل دلنشین گلاره عباسی در مهمانی جشن تولد امین تارخ

 

 

برای مهمانی رسمی کدام مناسب است؟

برای مهمانی های رسمی باید یک روسری مثلا روسری ساتن طرح دار استفاده کنید. چون اکثر مانتوهای مجلسی به رنگ مشکی هستند. می تونید با انتخاب یک روسری مشکی – سفید طرح دار استایل شیکی خلق کنید.

 

مریلا زارعی با مانتو مشکی و روسری هماهنگ
مریلا زارعی با مانتو مشکی و روسری نخی هماهنگ

 

تصویر زیر مربوط به ضیافت افطاری دفتر رئیس جمهوری می باشد. هنرمند عزیزمان استایلی به جا و رسمی و در عین حال شیک انتخاب کرده است.

تصویری از هنرمندان در مراسم افطاری رئیس جمهوری
تصویری از هنرمندان در مراسم افطاری رئیس جمهوری

پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال شال مجلسی شیک می گردید سری به بخش شال هد دار فروشگاه بزنید.

 

روزهای گرم تابستان شال سر کنم یا روسری؟

مانتوهای تابستانی همه خنک و اسپرت هستند پس بهترین انتخاب این است که یک شال رنگی نخی رو با مانتوتان ست کنید. البته روسری نخی هم می تونید استفاده کنید. ولی به شرطی که رسمی و مجلسی نباشند.

 

استایل تابستانی نازنین بیاتی
استایل تابستانی نازنین بیاتی – شال آبی کاربنی هماهنگ با مانتو – جذاب، شیک و دخترانه

 

ترلان پروانه با این مانتو تابستانی اش یک شال هنرمندی سه متری همراه کرده است. استایلی بسیار مناسب برای یک روز مرداد ماه! هر رنگ شال هنرمندی که تصور کنید در بخش شال های تک رنگ کاشانه موجود داریم.

ترلان پروانه در یک روز گرم تابستانی
ترلان پروانه در یک روز گرم تابستانی

 

 

بنر شال هنرمندی
شال هنرمندی

 

 

نازنین بیاتی و یک استایل دخترانه دیگر با روسری تک رنگ آبی.

نازنین بیاتی با روسری نخی تک رنگ آبی کاربنی
نازنین بیاتی با روسری ساده تک رنگ آبی کاربنی

 

استایل تابستانی با شال زرد
استایل تابستانی با شال زرد

 

بر اساس رنگ پوست تان انتخاب کنید

نکته دیگری که باید در هنگام خرید شال و روسری در نظر بگیرید. این است که قبل از اینکه یه روسری یا شال با لباس هاتان هماهنگ باشد باید به رنگ پوست صورت تان بیاید. روسری و شال نزدیک ترین بخش لباس به صورت شماست و اگر آن را درست انتخاب کنید بازتاب رنگش حتی می تواند به زیباتر شدن پوست تان کمک کند.

در واقع در بسیاری از مواقع که ما از انتخاب شال و روسری مان راضی نیستیم به این دلیل است که اصلا آن رنگ انتخابی مناسب برای پوست صورت مان نیست.

لبندا کیانی با شال قرمز | کاور مطلب انتخاب شال و روسری مناسب رنگ صورت
لبندا کیانی با شال قرمز

 

برای اینکه ببینیم چه رنگی به صورت ما می آید اول باید ببینیم پوست ما چه رنگی است. ولی آیا می دانید تنالیته ی رنگی پوست صورت تان در طیف سرد تا گرم کجا قرار دارد؟

برای فهمیدن این موضوع می توانید از آزمایش دستبند طلایی استفاده کنید. یک دستبند طلایی را روی مچ یکی از دست ها و یک دستبند نقره ای را روی مچ دست دیگرتان قرار دهید و ببینید با کدام دستبند پوست شما سرحال تر به نظر می رسد. اگر دستبند نقره ای پوست شما را شفاف تر و زیباتر نشان میدهد تن رنگ پوست شما سرد است و اگر با رنگ طلایی پوست خوش رنگ تری دارید تن پوست شما گرم است. در مقاله انتخاب شال و روسری بر اساس رنگ پوست به طور کامل توضیح داده ایم که برای هر رنگ پوست چه رنگ شال یا روسری مناسب تر است.

 

با پالتو شال بپوشم یا روسری؟

برای روزهای سردتر سال که به خاطر سردی هوا مجبورین پالتو بپوشید می توانید یک شال نخی که رنگی هماهنگ با پالتو دارد سر کنید. اکثرا پالتوها حالت اسپرت دارند. و روسری باهاشون جالب نیست. البته همان طور که می دانید انواع شال موهر یا شال بافت به عنوان شال پاییزی یا شال زمستانی گزینه مناسب تری است.

با پالتو چی بپوشیم
با پالتو چی بپوشیم

از طرفی خود پالتو شما شما را به اندازه کافی بزرگ تر خودتان نشان می دهد پس اصلا به روسری قواره بزرگ فکر هم نکنید. پالتوها معمولا یقه زیبایی دارند پس اگر هم روسری سر می کنید دنباله های روسری را درون یقه پالتو جای دهید.

پیشنهاد می کنیم استایل های متنوعی از بازیگران زن با پالتو را در پالتو با شال یا روسری ببینید.

 

با کاپشن چی بپوشم؟

کاپشن هایی که حالت پفی دارند بهتر است با شال همراه شوند.

 

با کاپشن شال بپوشم یا روسری
با کاپشن شال بپوشم یا روسری؟

در کل بهتر است با هر مدل کاپشنی بلند، کوتاه، خزدار یا بدون خز، کلاه دار و یا بدون کلاه از شال های اسپرت نخی مناسب فصل پاییز و زمستان استفاده کنید. به این ترتیب هم از بزرگی حجم بدن تان با کاپشن کم کرده اید و هم می توانید دنباله شال را دور گردن بپیچید تا گرم تر شوید. اگر دل تان می خواهد روسری طرح خاصی سر کنید، آن را طوری ببندید که قسمت های اضافی آن داخل کاپشن تان باشد تا شما را چاق نشان ندهد. در کاپشن با شال یا روسری می توانید مجموعه ای از استایل های بازیگران و سلبریتی ها با کاپشن را ببینید و از آنها الهام بگیرید.

 

 

با مانتو بلند چی بپوشم؟

با مانتو بلند شال سر کنم یا روسری
با مانتو بلند چی بپوشیم؟

 

این روزها مانتوهای بلند یا عبایی ترند شده است. اگر دقت کرده باشید تقریبا همه اینفلوئنسرهای با حجاب اینستاگرام مانتو عبایی می پوشند! مانتوهای بلند بیشتر حالت رسمی دارند پس بهتر است با شال یا روسری ای همراه شوند که با استایل رسمی تان هماهنگ باشند.

البته اگر بخواهیم خیلی صریح به سوال با مانتو بلند شال سر کنم یا روسری؟ پاسخی بدهیم باید بگوییم که این سوال اساسا اشتباه هست. چون موارد متعددی در اینکه شال انتخاب کنید یا روسری نقش دارند. در مطلب با مانتو بلند شال بپوشم یا روسری چند نمونه استایل بازیگران ایرانی با مانتو بلند را برای تان گردآوری کرده ایم. دیدن این استایل های شیک و زیبا می تواند به شما در تصمیم گیری بین شال و روسری کمک کند.

 

 

با مانتو کتی چی بپوشم ؟

با مانتو کتی چی بپوشیم
با مانتو کتی چی بپوشیم

یکی دیگر از سوال های پر تکرار این است نحو ست کردن مانتو کتی است. مانتوی کتی از انواع مدل مانتو پرطرفدار در بین خانم ها و دختران جوان است. از انواع مانتو های کتی می توان در مجالس و مهمانی های مختلف و مکان های اداری و رسمی استفاده نمود. اگر قصد دارید مانتو کتی تان را در یک استایل اسپرت به کار ببرید شال گزینه مناسب تری است. اما برای استایل های کلاسیک و رسمی و اداری روسری را انتخاب کنید. اگر علاقه دارید در این رابطه بیشتر بخوانید به مقاله مانتو کتی با شال یا روسری بروید.

 

با مانتو کوتاه چی بپوشم؟

با مانتو کوتاه چی بپوشم
با مانتو کوتاه چی بپوشم – استایل شیک ترلان پروانه با مانتو کوتاه و شال زرشکی ساده

 

مانتو کوتاه برای ایجاد استایل دخترانه و اسپرت ایده آل است. پیشنهاد می کنیم با انتخاب یک شال هماهنگ و خوشرنگ استایل تان را تکمیل کنید. استفاده از روسری با مانتو کوتاه معمولا نتیجه دلچسبی به همراه ندارد. نمونه های زیبا و شیکی از استایل دخترانه و زنانه با مانتو کوتاه در مانتو کوتاه با شال یا روسری را ببینید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

 

 

با مانتو چرمی چی بپوشم؟

با مانتو چرمی چه شالی بپوشم
با مانتو چرمی چه شالی بپوشم

 

شال یا روسری؟ نمی دانید با مانتو چرم تان کدام را انتخاب کنید؟ با ست کردن شالی در طیف رنگ مانتو چرمی تان می توانید یک استایل اسپرت عالی بسازید. اما به تصویر زیر دقت کنید که الناز شاکردوست با مانتو چرمی اش روسری طرح دار زمینه مشکی و همرنگ مانتو سر کرده است.

 

استایل های شیک بازیگران با مانتو چرمی
استایل های شیک بازیگران با مانتو چرمی

درست است! باز هم هیچ فانونی وجود ندارد اما اگر واقعا نمی دانید با مانتو چرمی تان شال بپوشید یا روسری نگاهی به مانتو چرمی با شال یا روسری بیاندازید. دیدن استایل های شیک و برتر زنانه با مانتو چرمی می تواند به شما در این تصمیم کمک کند.

 

با هودی چی بپوشم؟

استایل دخترانه شیک با هودی
استایل دخترانه شیک با هودی

هودی که این روزها هم فوق العاده پرطرفدار است استایل اسپرت و بروز ایجاد می کند. پس طبیعی است که با شال و کلاه ترکیب بهتری بدست بیاورید. اما می توان هودی را با روسری های قواره متوسط و کوچک هم پوشید. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید درباره استایل دخترانه و زنانه هودی بیشتر بدانید هودی با شال یا روسری را بخوانید.

 

 

 

امیدواریم جواب سوال تان را گرفته باشید که باید شال سر کنید یا روسری؟ و بدانید هر کدام برای چه استایلی مناسب تر است. اگر به این دست مطالب علاقه دارید پیشنهاد می کنیم فروشگاه کاشانه را در اینستاگرام دنبال کنید. لطفا برای ما کامنت بزارید که شما شال را انتخاب می کنید یا روسری؟

 

در اینستاگرام هم دنبال مان کنید

دیدگاه کاربران
18 دیدگاه
  • ناشناس 7 آذر 1400 / 01:52

    با هودی شال سر کنم یا روسری؟

  • هلیا 10 مهر 1400 / 00:42

    میشه راهنماییم کنید هودی با شال یا روسری کدوم شیک تره؟ ممنون

  • نسیبه سودایی 5 مهر 1400 / 16:40

    اخرش الان شال مده یا روسری؟

  • مبینا 19 شهریور 1400 / 20:49

    کدوم شال یا روسری برای صورت گرد مناسب تر است؟

  • فروشگاه کاشانه 29 دی 1399 / 08:06

    سلام شال های هنرمندی مرتب شارژ میشن اگر رنگی ناموجود هست حتما همین هفته موجود میشه. پیشنهاد میدم برای اینکه سریع تر مطلع بشین اینستاگرام کاشانه رو دنبال کنید

  • مینا 28 دی 1399 / 15:14

    سلام رنگ های ناموجود شال هنرمندی رو تو فروشگاه موجود نمی کنید؟

  • فروشگاه کاشانه 28 آذر 1399 / 12:12

    مطلب با عنوان با مانتو کوتاه چی بپوشیم بروز شد عزیزم

  • فروشگاه کاشانه 24 آذر 1399 / 22:01

    بزودی مطلب رو با پیشنهادتون بروز می کنیم. ممنون

  • مبینا 24 آذر 1399 / 00:31

    ممنون چقدر عکس ها خوب بود. کاش مانتو کوتاهم چند نمونه بود

  • فروشگاه کاشانه 14 آذر 1399 / 15:50

    سوالتون اشتباست عزیزم. باید دید شما چه استایلی رو می پسندین؟ اون تیپ تون برای کجا می خواید؟ با چه مانتو یا پالتویی می خواین بپوشین؟ اینجوری می تونیم به این برسیم که شال براتون مناسب تره یا روسری. به طور کلی هر شال یا روسری ای اگر در استایل مناسب و هماهنگش پوشیده بشه می تونه قشنگ باشه

  • مطهره تقیان 14 آذر 1399 / 15:45

    آخرش شال قشنگ تره یا روسری؟

  • فروشگاه کاشانه 7 آذر 1399 / 00:59

    سلام به زودی مقاله رو بروزرسانی می کنم و این موضوع رو هم اضافه می کنم. ممنون بابت پیشنهادتون

  • زهره حمزه ای 6 آذر 1399 / 23:49

    لطفا در مورد اینکه با کاپشن شال سر کنیم یا روسری و اینکه کدوم درسته هم توضیح بدین

  • فروشگاه کاشانه 1 آذر 1399 / 22:05

    خوشحالم به دردتون خورده. سعی می کنیم با عکس های بیشتر مطلب رو بروز کنیم. ممنون از پیشنهادتون

  • مرجان زیبایی 1 آذر 1399 / 21:26

    سلام ممنون بابت مطلب خوب تون ولی ای کاش عکس های بیشتری بود

  • فروشگاه کاشانه 23 آبان 1399 / 20:28

    دوست عزیز مطلب بروزرسانی شد و جواب سوال تون رو به صفحه اضافه کردم

  • رعنا وفائی پور 23 آبان 1399 / 00:34

    با پالتو شال بپوشم یا روسری؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر